0406753170 mutsfit@gmail.com

MutsFit VauvaMasu™  -verkkovalmennus

  • Kurssi on tarkoitettu raskaana oleville naisille, jotka haluavat voida mahdollisimman hyvin raskausaikana ja valmistautua synnytykseen niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kurssiin sisältyy paljon tietoa ja ohjeistusta siitä, kuinka harjoittelet raskausaikana ja ennaltaehkäiset tyypillisiä raskauteen liittyviä vaivoja. Käsittelemme laajasti koko kehon toimintaa ja elämäntapoja, joilla on vaikutusta raskausajan ja raskauden jälkeiseen hyvinvointiin.
  • Harjoitukset ja ohjeet on suunniteltu siten, että pystyt tekemään niitä millä raskausviikolla tahansa. Säännöllinen ja oikeanlainen harjoittelu raskausaikana paitsi valmistaa kehoa hyvin synnytykseen, myös vaikuttaa synnytyksestä palautumiseen positiivisella tavalla. 
  • Kurssiin sisältyy kuusi kappaletta n. 40 minuutin mittaista videovalmennusta asiantuntijoiden ohjaamanina.

  • Jokaiseen valmennukseen sisältyy harjoitteita, joita voit tehdä kotona.  Säännöllinen harjoittelu raskausaikana auttaa sinua jaksamaan paremmin kehon muutosten keskellä.
      
  • Saat myös kutsun yksityiseen MutsFit VauvaMasu Facebook-ryhmään, jossa keskustellaan kurssiin liittyvästä sisällöstä ja jossa sinulla on mahdollista esittää kysymyksiä. 

1. Raskausajan muutokset

Suositukset ja vältettävät asiat kullakin raskauskolmanneksella.

  • Mitä voi ja kannattaa harrastaa milloinkin?
  • Millaiset harjoitukset ovat suositeltavia?
  • Mitkä merkit viittaavat siihen, että harjoittelua täytyy hidastaa tai muuttaa? 

2. Parempi lantionpohjalihasten hallinta

Valmistaudu synnytykseen ja synnytyksestä palautumiseen lantionpohjalihasten hyvällä hallinnalla.

  • Opettelemme erilaiset lantionpohjalihasten tunnistamisharjoitukset. Tärkeintä on varmistaa lantionpohjalihasten oikeanlainen aktivaatio ja toiminta. Saat käytännön ohjeita ja harjoituksia, jotta onnistut siinä varmasti.
  • Miten lantionpohjalihaksia treenataan oikein ja monipuolisesti
    Säännöllinen ja monipuolinen lantionpohjalihasten harjoittelu valmistaa sinua synnytykseen. Lisäksi harjoittelu ennaltaehkäisee ja vähentää laskeumia, virtsankarkailua ja alaselkäkipuja. 

  • Synnytyksen ponnistusvaiheessa lantionpohjalihasten rentouttaminen edistää synnytystä ja ennaltaehkäisee vaurioita. Opit keinoja lantionpohjalihastesi rentouttamiseen ja hahmotat lantionpohjalihaksia entistä paremmin ja osaat myös nauttia seksuaalisuudestasi enemmän. Liian kireät lantionpohjalihakset voivat aiheuttaa virtsankarkailua tai hidastaa synnytyksen kulkua.

3. Hengitys ja syvät core-lihakset

Opettelemme aktivoimaan syviä lihaksia eri asennoissa ja eri tilanteissa.

Kehon sisäinen voima, eli keskivartalon syvien lihasten todellinen merkitys ja kuinka äitiyden muutokset vaikuttavat siihen. Tämä on yksi merkittävin asia odotusaikana, sillä syvät lihakset auttavat muuttuneen ryhdin ylläpidossa ja ennaltaehkäisee mm. alaselkä- sekä lantionkipuja. Lisäksi raskausaikana oikein tehdyillä Core-harjoitteilla on vaikutusta synnytyksestä palautumiseen.

Opettelemme hyvää hengitystekniikkaa, joka valmistaa synnytykseen sekä autttaa sinua voimaan paremmin raskausaikana

Hyvällä hengitystekniikalla on iso merkitys rentoutumiseen, harjoitteluun ja se vaikuttaa merkittävästi mm. vatsan ja lantionpohjalihasten aktivoitumiseen sekä rentoutumiseen.

4. Ryhti - lisää pituutta, itsevarmuutta ja vahvuutta kehoon

Raskausaikana ryhtimuutokset vaikuttavat koko kehon toimintaan.

  • Opit seisomaan ja istumaan paremmassa asennossa
    Se missä asennossa olet päivittäin, vaikuttaa merkittävästi palautumiseesi. Opi tarkkailemaan asentoasi ja näytämme myös mitä liikkeitä ja asentoja tulee välttää odotusaikana, jotta et kuormita kehoasi turhaan.
  • Osaat aktivoida tärkeät lihakset arjessa ja ryhdissä
    Kun teet arjestasi ergonomisemman ja opit käyttämään kehoasi paremmin arjessa,  vältyt yleisimmiltä vaivoilta, kuten niska-hartiaseudun sekä alaselkäkivuilta.
  • Harjoittele ryhtilihaksia
    Raskausaika muuttaa kehon painopistettä, ja ryhtilihaksesi ovat kovilla. Opit tunnistamaan kiristävät ja vahvistusta tarvitsevat lihakset. Annamme helposti toteutettavia ohjeita, joiden avulla jaksat kannatella vauvamasua paremmin ja ennaltaehkäiset yleisimpiä vaivoja.

5. Elämäntavat - huolehdi itsestäsi niin vauvakin voi paremmin

 

  • Miten nukut, toimit, syöt ja liikut?
    Sillä on iso merkitys, miten toimit päivittäin, miten nukut yöt ja mitä syöt. Pienillä muutoksilla edesautat hyvinvointiasi ja vaikutat positiivisesti myös vauvan hyvinvointiin.

6. Valmennaudu synnytykseen doulan opeilla

  • Tärkeimmät synnytykseen liittyvät tekijät: hormonit, asennot jne.
  • Miten voit edistää synnytyksen kulkua.

Ilmoittaudu MutsFit VauvaMasu™-verkkovalmennukseen - hinta 89€

Huom! Saat meiltä laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kun lasku on suoritettu, lisäämme sinut osallistujalistaamme.

Valmentajasi VauvaMasu™ -kurssilla

Liisa Kinnunen

Liisa Kinnunen

fysioterapeutti, 3 lapsen äiti

Olen erikoistunut äitiysfysioterapiaan. Teen töitä erityisesti suorien vatsalihasten erkauman parissa ja autan äitejä voimaan paremmin raskauden alusta asti synnytyksen jälkeiseen aikaan saakka. Järjestän myös äideille suunnattuja kursseja.

– Huolehdi sinäkin hyvinvoinnistasi, sillä äidin hyvinvointi heijastuu koko perheeseen. 

”Kun tulet äidiksi, olet loppuelämän äiti.”

Linda Nieminen

Linda Nieminen

fysioterapeutti ja seksuaalineuvoja

Olen erikoistunut lantionpohjan fysioterapiaan. Tällä tarkoitetaan kuntoutusta, jolla ennaltaehkäistään ja hoidetaan erilaisia lantionpohjalihaksiston ongelmia kuten virtsankarkailua, laskeumia ja yhdyntäkipuja. Ohjaan äideille kursseja ja ryhmäliikuntatunteja. 

”Nauti äitiydestä sekä naiseudesta.”

Marjaana Siivola

Marjaana Siivola

doula, synnytysvalmentaja, kouluttaja

Olen sertifioitu synnytysvalmentaja, sertifioitu doula ja DONA:n doulakouluttaja. Doula tukee synnyttäjää ja hänen tukihenkilöä fyysisesti, henkisesti ja tiedollisesti. Doula tarjoaa jatkuvaa tukea ja avustaa tukihenkilö löytämään keinoja synnyttäjän auttamiseksi. Järjestän myös Synnytyksen ABC ja Synnytys epiduraalilla verkkokursseja ja minulla itselläni on kolme lasta, jotka ovat syntyneet Suomessa ja USA:ssa. Valmistaudu sinäkin synnytykseen, sillä se vähentää kokemaasi kipua, edesauttaa synnytyksen normaalia kulkua ja parantaa perheesi hyvinvointia, itseasiassa se on…

”Paras alku perheellesi.”