0406753170 mutsfit@gmail.com

MutsFit Masu™ -verkkovalmennus

  • Kurssi on tarkoitettu synnyttäneille naisille, jotka haluavat saada oman kehon parempaan kuntoon. Kurssiin sisältyy paljon tietoa ja ohjeistusta siitä, kuinka kehon muutoksista palaudutaan askel askeleelta. Käsittelemme laajasti koko kehon toimintaa ja elämäntapoja, joilla on paljon vaikutusta koko kehon palautumiseen.
  • Kurssi tarjoaa sinulle kokonaisvaltaisen ymmärryksen siitä, mitkä asiat vaikuttavat juuri sinun tilanteeseesi ja millä keinoin lähdet etenemään, jotta saisit mahdollisimman toimivan ja kivuttoman kehon ja  arjen.
  • Kurssiin sisältyy kuusi kappaletta viikottaisia n. 60 minuutin mittaisia valmennuksia fysioterapeuttien (Liisa ja Linda) kanssa verkon välityksellä.  Tallenteissa käydään eri aiheita läpi (aiheet alapuolella) viikko viikolta. Voit kysyä tallenteisiin liittyvistä asioita salaisessa facebook -ryhmässä.
  • Voit katsoa tallenteen milloin sinulle sopii, mielellään kuitenkin järjestyssä, jotta etenet palautumisessasi askel askeleelta. Et tarvitse tietokoneen tai älypuhelin lisäksi muuta kuin nettiyhteyden!
  • Jokaiseen valmennukseen sisältyy aiheeseen liittyviä harjoituksia ja ohjeita, jotta palautumisesi edistyisi päivä päivältä. Kun saat enemmän ymmärrystä palautumisesta ja opit hahmottamaan kehoasi ja sen toimintaa paremmin, voit kokea ison muutoksen elämässäsi. Ohjeet ovat helposti toteuttavissa ja soveltuvat perhearkeen tai työpaikalla suoritettaviksi.
  • Saat myös kutsun yksityiseen MutsFit Masu Facebook-ryhmään, jossa keskustellaan kurssiin liittyvästä sisällöstä ja jossa sinulla on mahdollista esittää kysymyksiä. 

MutsFit Masu™-verkkovalmennuksen hinta on kokonaisuudessaan vain 89€, joka hädin tuskin riittää yhteen fysioterapiakäyntiin Pk-seudulla. Valmennus ei poissulje fysioterapia-käyntiä vaan tarvittaessa tukee sitä. Kun tiedät ja osaat itse enemmän, osaat myös valita fysioterapeuttisi paremmin ja vaatia fysioterapeutiltasi oikeita asioita.

Ja mikä parasta, valmannukseen liittyvästä tiedosta on apua moneen elämänvaiheeseen. Se on käytettävissä ja hyödynnettävissä koko loppuelämäsi ajan. Ja mitä enemmän käytät saamaasi tietoa, sitä arvokkaammaksi se sinulle muodostuu.

MutsFit Masu ™ verkkovalmennuksen sisältö

1. Synnytyksestä palautuminen

Synnytyksen vaiheiden vaikutukset palautumiseen. Mitkä asiat ovat normaaleja ja mitkä vaativat hoitoa? Miten mm. sektio/imukuppi/puudutteet vaikuttavat synnytyksestä palautumiseen? Mitä apukeinoja on saatavilla tilanteeseen, jossa oireet ovat pitkittyneet?

Käymme läpi mm. miten voidaan käsitellä arpikudosta ja vatsalihaksia, lisätä liikkuvuutta ja tuntoherkkyyttä palautumisen edistymiseen niin vatsalihaksissa kuin lantionpohjan lihaksissa. 

2. Parempi lantionpohjalihasten hallinta

  • Opettelemme erilaiset lantionpohjalihasten tunnistamisharjoitukset
    Tärkeintä on varmistaa lantionpohjalihasten oikeanlainen aktivaatio ja toiminta. Saat käytännön ohjeita ja harjoituksia, jotta onnistut varmasti.
  • Miten lantionpohjalihaksia treenataan oikein ja monipuolisesti
    Säännöllinen ja monipuolinen lantionpohjalihasten harjoittelu edistää niin lantion alueen kuin vatsankin palautumista. Lisäksi harjoittelu ennaltaehkäisee ja vähentää laskeumia, virtsankarkailua ja alaselkäkipuja. 
  • Opit myös tapoja, kuinka voit rentouttaa lantionpohjalihakset
    Rentoutusmenetelmien avulla hahmotat lantionpohjalihaksia entistä paremmin ja opit nauttimaan seksuaalisuudestasi enemmän. Liian kireät lantionpohjalihakset voivat aiheuttaa mm. virtsankarkailua tai tiheävirtsaisuutta. 

3. Hengitys ja syvät core-lihakset

Opettelemme aktivoimaan syviä lihaksia eri asennoissa ja eri tilanteissa.

Kehon sisäinen voima, eli keskivartalon syvien lihasten todellinen merkitys ja kuinka äitiyden muutokset vaikuttavat siihen. Tämä on yksi merkittävin asia synnytyksestä palautumisessa ja isossa osassa sekä lantionpohjalihasten että vatsalihasten toiminnasta puhuttaessa. Tässä osiossa saat ymmärryksen, miten hengityksellä voidaan aktivoida syviä lihaksia. Erityisen tärkeä asia ymmärtää ja oppia niin lantionpohjalihasten kuin vatsalihasten palautumisen kannalta!

Opettelemme hyvää hengitystekniikkaa ja coren aktivaatiota eri tilanteissa

Hyvällä hengitystekniikalla on iso merkitys rentoutumiseen, harjoitteluun ja se vaikuttaa merkittävästi mm. vatsan ja lantionpohjalihasten aktivoitumiseen.

4. Vatsalihakset

Kohti toimivaa kehoa etenkin vatsalihakset huomioiden. Käymme läpi myös mahdollisia syitä, miksi vatsalihakset eivät toimi optimaalisesti ja miten omalla toiminnalla voi asiaa edistää. Ja ennenkaikkea: miten vatsa saadaan parempaan kuntoon?

 

  • Opettelemme arvioimaan vatsalihastesi nykytilaa
    Ennen kuin alat treenaamaan vatsalihaksia synnytyksen jälkeen, olisi tärkeää tietää missä kunnossa vatsalihakset ovat. Tämän takia on hyvä arvioida vatsalihasten tilanne, jotta et lähde tekemään liian aikaisin liian rankkoja vatsalihasliikkeitä. Liian aikaiset ja kovat harjoitukset voivat aiheuttaa pahentaa vatsalihasten tilannetta, mikä altistaa mm. laskeumille ja virtsankarkailulle sekä tyypillisille alaselkäkivuille.
  • Miten vatsalihaksia harjoitellaan oikein
    Sinun tietää mitä tulee välttää ja mitä harjoitteita taas voi tehdä turvallisesti. Kerromme myös yksilöllisistä eroista ja tyypillisistä ”ongelmista”. Sinulla on myös hyvä tietää, milloin tarvitset käyntiä ammattilaisella. Annamme selkeitä ohjeita tyypillisiä tunnusmerkkejä, milloin mitkäkin harrastukset ja liikkeet eivät auta kuntoutumisessa ja millä asioilla on enemmän edistäviä vaikutuksia.
  • Vatsalihasten merkitys koko keskivartalon hallinnassa
    Pelkästään vatsalihasten harjoittaminen ei riitä vatsalihasten toimintaan. Käymme asioita ja harjoituksia läpi, jotka edesauttavat vatsalihasten aktivoitumista päivittäisissä toiminnoissa.

5. Ryhti - lisää pituutta, itsevarmuutta ja vahvuutta kehoon

  • Opit seisomaan ja istumaan paremmassa asennossa
    Se missä asennossa olet päivittäin, vaikuttaa merkittävästi palautumiseesi. Opi tarkkailemaan asentoasi ja näytämme myös mitä liikkeitä ja asentoja tulee välttää jotta et hidastaisi palautumista. 
  • Osaat aktivoida tärkeät lihakset arjessa ja ryhdissä
    Äidillä on aina töitä ja arki vaatiikin äidiltä fyysisesti paljon. Kun teet arjestasi ergonomisemman ja opit käyttämään kehoasi paremmin arjessa,  vältyt yleisimmiltä vaivoilta, kuten niska-hartiaseudun kivuilta.
  • Osaat tiedostaa ryhtisi
    Raskausaika muuttaa kehon painopistettä, mikä voi vaikuttaa ryhtiisi pitkäksi aikaa. Opit tunnistamaan kiristävät ja vahvistusta tarvitsevat lihakset. Annamme helposti toteutettavia ohjeita, jotka vaikuttavat oleellisesti koko kehon toimintaan.

6. Elämäntavat - palautumista nopeuttavat rutiinit

Opettelemme kuntoutusta nopeuttavia rutiineja: Kuinka edesautat palautumista kuin itsestään. Sillä on merkitystä mitä teet ja syöt päivittäin. Kun muutat rutiinejasi, muutat tulevaisuuttasi.

  • Palautumista hidastavat ja nopeuttavat tekijät.
  • Ravintoaineet ja ruokavalio-ohjeita, jotka edistävät palautumista.
  • Yö/työ/harrastusten vaikutus palautumiseen.
  • Jatko-ohjeita tulevaisuutta ajatellen.. miten tästä eteenpäin?

Ilmoittaudu MutsFit Masu™-verkkovalmennukseen - hinta 89€

Huom! Saat meiltä laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kun lasku on suoritettu, lisäämme sinut osallistujalistaamme.

Kouluttajasi kurssilla

Liisa Kinnunen

Liisa Kinnunen

fysioterapeutti, 3 lapsen äiti

Olen erikoistunut raskausajan ja synnytyksen jälkeiseen kuntoutukseen ja hyvinvointiin. Asiakkainani on paljon vatsalihasten erkaumasta kärsiviä äitejä. Työn kuvaani kuuluu myös kuntosali- ja ryhmäohjaukset äideille.

Linda Nieminen

Linda Nieminen

fysioterapeutti ja seksuaalineuvoja

Olen erikoistunut lantionpohjan fysioterapiaan. Tällä tarkoitetaan kuntoutusta, jolla ennaltaehkäistään ja hoidetaan erilaisia lantionpohjalihaksiston ongelmia kuten virtsankarkailua, laskeumia ja yhdyntäkipuja. Yksilöasiakkaiden lisäksi myös ryhmäliikunnanohjaukset.

Palautteita MutsfitMasu™ -valmennuksestamme:

”Kiitos ensinnäkin mahtavasta kurssista, mitä onneksi on vielä vähän jäljellä! Hienosti teemoitetut ja rakennetut webinaarit, selkeät ohjeet ja vinkit kaikkiin liikkeisiin! Olen saanut paljon irti kurssista jo tässä vaiheessa! KIITOS!! Tätä juuri tarvitsin! Ja hienoa, että korostatte kaikessa arjessa tekemistä ja keskivartalon tuen mukaan ottamista, koska aikaa treenaamiseen ei ole pikkulapsiperheessä kuitenkaan kovin paljon. Itse olen ottanut 6 liikettä omaan ohjelmaani, joita teen päivittäin hyvällä hengityksellä. Siihen lisäksi muutama vaunulenkki viikossa niin eiköhän tästä hyvä tule! :)”

”Hei Liisa ja Linda! Kiitos kurssistanne. luennot ovat olleet mielenkiintoisia ja parasta on kun matsku on verkossa saatavilla koko ajan, niihin on helppo palata uudestaan, kun löytyy sopiva hetki arjesta. Muutamia lp harjoituksia sekä viikko harjoituksia olen tehnyt ja yrittänyt muistaa aktivointia arjen liikkeissä. Meinasi ilonitku tulla, kun löytynyt uudenlaisia yhteyksiä ja tuntemuksia keskivartaloon vaikka työtä vielä riittääkin. Tuntuu että nämä asiat pitäisi kuulua johonkin äitiysneuvolan ”pakolliseen” palautumis neuvontaan mutta hyvä kun teillä tämmöinen kurssi. ”

”Materiaalit ja valmennus erinomaista. Kurssi on käytännönläheinen ja lantionpohjan jumppailusta on tämän myötä tullut VIHDOIN jokapäiväinen tapa. Teette tärkeää työtä!”

 

”Kiitos kurssista! Tämä oli rahanarvoinen ja paljon enemmänkin!!”

 

”En tiennyt, että lantionpohjalihaksillakin on niin suuri merkitys myös erkauman hoidossa. Nyt näkyy jo pikkaisen tuloksia vatsan alueella. Mietin vain kuinkahan moni nainen menee hoitoon vaivojen takia, jotka liittyvät erkaumaan, mutta hoidetaan vain vaivaa eikä sen aiheuttajaa.. Kiitos vielä teille. Ei tarvitse enää epätoivossa elää!”

”Ootte niin ihanan positiivisia ja omistautuneita asialle<3”

 

”Se on kyllä tärkeää, kuinka hyvin ootte osannut ohjata, kuinka saada yhteys lantionpohjalihaksiin ja syviin lihaksiin. Hankapala niitä on treenata jos ei tiiä mitä treenaa vaikka kuinka olis hyvät ohjeet.”