0406753170 mutsfit@gmail.com

Merkittävä voimavara arjessa jaksamisessa on hyvä ryhti ja hengitys. Hengitys vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kehoon ja mieleen. Jo itsessään hyvä hengitys aktivoi syvät lihakset, erityisesti lantionpohjan lihakset ja pallean töihin, hieroo sisäelimiä, lämmittää ja rentouttaa kehoa ja tekee kaikesta tekemisestä miellyttävämpää.

Jos hengität pinnallisesti rintakehän yläosalla, hengitys ei pääse elintärkeään pohjaan asti, lantionpohjaan. Voit kokeilla ihan vain hengittämistä selinmakuulla polvet koukussa. Aseta toinen käsi pallean päälle ja toinen rintakehälle. Hengitä nenän kautta sisään ja rauhallisesti nenän tai suun kautta ulos. Tunne kuinka sisäänhengityksellä pallea ja rintakehä nousee ja lantionpohjan lihakset laskeutuu lempeästi alaspäin. Vastaavasti uloshengityksellä pallea ja rintakehä laskeutuu ja lantionpohja nousee kevyesti kohti palleaa. Voit tietoisesti rentouttaa lantionpohjan lihaksesi sis. hengityksellä ja aktivoida uloshengityksellä. Hengittele rauhassa kymmenisen kertaa ja tunne kehoa rentouttava ja hierova vaikutus.

Muista välillä pysähtyä kuuntelemaan omaa kehoasi. Se on temppelisi ja vain sinä voit vaikuttaa siihen, miten omassa temppelissä asustelet. Jatketaan ihanaa elämän hengittelyä. Kaunista torstaita sinulle ❤ Linda

Ps. Kannattaa katsoa erittäin selkeä video hengityksen vaikutuksesta koko kroppaan. Kuvat kertoo enemmän kuin ranskan kieli 😉

https://m.youtube.com/watch?v=9JqFWUjxI1Q